U bent hier



Een goede profielfoto, belangrijk?

Een goede profielfoto, belangrijk?

Hoe belangrijk is een professionele profielfoto?

Nog heel veel zien we vakantiefoto's als profiel foto. Of een foto van op één of ander feestje met of zonder de kinderen.
Soms heel leuk om te tonen dat je graag op reis gaat of 2 prachtige kinderen hebt. Maar meestal geeft het weinig waarde aan je profiel.
Op Facebook kan dit allemaal, maar op een Linkedin profiel is dat echt 'not done'. Het getuigd van weinig professionaliteit en toont niet echt dat jij je job au serieux neemt.
Ookal heb je een waanzinnige C.V. en werkervaring waar iedereen jaloers van is. We kijken ALTIJD eerst naar de foto!
Men zegt wel eens 'de eerste indruk blijft altijd hangen', en dat klopt grotendeels.
Als die eerste indruk niet waanzinnig goed is, dan is het heel moeilijk om dit nadien op te krikken.

Want Mensen Kiezen Mensen !

Hoe competent je ook bent, of welke uitzonderlijke skills je ook hebt, uiteindelijk willen we allemaal liever met iemand samenwerken die vertrouwen uitstraalt en aangenaam is om mee te werken.
Dus kiezen we zelf liever iemand waarvan we de indruk krijgen dat die persoon ons ligt en iemand die een positieve boodschap uitstraat.
Die positieve boodschap kan vertrouwen, bekwaamheid of sympathie. Of uiteraard liefst nog een combinatie van deze 3!

Een klassiek portret of een originele foto?

We horen regelmatig mensen die een speciale, originele of zotte foto willen als profielfoto. Of eentje met een voorwerp dan hun talenten of functie typeert.
Kan heel leuk zijn voor op je website, maar niet als profielfoto.
Het enige doel van een profielfoto is snel en met een kleine foto laten zien welk gezicht er achter een profiel zit. Hou het dus eenvoudig zonder drukke achtergrond. Zorg dat mensen maar naar één iets kunnen en willen kijken: jou!

Voor elke regel bestaan er uitzonderingen uiteraard. Zit je in een creatieve sector, dan kan dit wel, maar dan moet het echt origineel zijn en echt goed gedaan.
Je begrijpt dat een boekhouder met een discobril en feesthoedje op weinig vakkennis noch vertrouwen zal uitsralen...
Soms kan een karaktervolle foto ook een goed idee zijn, als dit tenminste bij jou past.

Headshot of busteportret op Linkedin?

Onthou steeds dat een profiel foto onmiddelijk moet tonen wat je wil laten zien, of wat de mensen willen zien: "Welk gezicht zit er achter dit profiel". Zeer letterlijk: jouw gezicht!
Met andere woorden: je ogen, en je gezichtsuitdrukking. Die laatste wordt gemaakt door een combinatie van je mond, je wenkbrouwen en je ogen.
Je kledij valt beter niet teveel op en of je nu kaal bent of prachtige krollen hebt maakt voor die eerste indruk meestal weinig uit.
Daarom kies je voor Linkedin best voor een 'headshot' qua foto voor je profiel. Dit is een close-up van je gezicht. Onderaan best niet lagen dan tepelhoogte, en je hoofd mag maar moet er bovenaan niet helemaal op staan.

Een busteportret past beter op een website, daar heb je meer plaats en neemt de bezoeker meer tijd om te kijken en te lezen. De foto moet ook niet in een specifiek format passen en je wordt niet op één pagina vergeleken met je tegenspelers of concurrenten.
 

Zakelijke foto in Studio, in jouw kantoor of op een buitenlocatie?

Zoals eerder gezegd hou je best de achtergrond van je profielfoto eenvoudig en rustig. Uiteindelijk mag er maar één ding opvallen op die foto: jouw gezicht.
Daarom gaat onze eigen voorkeur uit naar een studio foto, want daar werken we steeds metegale achtergrond. Deze achtergrond kan zowel wit, grijs, donkergrijs als zwart zijn. zolang hij maar geen aandacht vraagt. Dit kan in onze eigen studio te Willebroek, of bij meerdere personen ook op verplaatsing (met beperktere achtergrondkleur-mogelijkheden).
Ookal hebben we ook heel wat klanten die we in hun werkomgeving fotograferen. Dit heeft meestal te maken het willen creëren van een bepaalde sfeer. En past meestal in een eigen smaak of huisstijl.

boek hier jouw Linkedin sessie voor de perfecte profiel foto

Reageer

Filtered HTML

  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.